Podizno klizni sistemi
Primena je višestruka tako da se koristi za unutrašnja vrata, pregradne zidove i slično. Izbor tipologije profila sa ili bez termoprekida zavisi od zeljene zvučne i termičke izolacije koja se želi postici medjutim i od prosečnih vremenskih temperatura za podrucije gde se ugradjuje izloženost vetru i sl. Dakle prednosti su mogućnost poluotvorenog prostora, usteda prostora, estetika, pristupačna cena. Izrađujemo klizna vrata za po svim merama. Ovaj sistem je izuzetno lak za korišćenje. Sadrži dupli sloj stakla koji ima veliku temperaturnu i zvučnu izolaciju.
Sadrži dupli sloj stakla koji ima veliku temperaturnu i zvučnu izolaciju.
Možemo razlikovati nekoliko tipova kliznih sistema
Klasični klizni sistem -vrata izradjuju se od profila sa i bez termoprekida specijalno napravljenih za tu namenu. Kod kliznog sistema krilo na točkićima koji su u njega ugradjeni, klizi po donjoj šini štoka. Vrata mogu biti sa 1, 2, 3, 4 i 6 krila, i najčešće se upotrebljavaju za zastakljivanje terasa, ugostiteljskih objekata… U zavisnosti od broja krila, otvarajuća površina je 1/2 ili 2/3. Sva krila su otvarajuća i po potrebi se mogu, veoma lako, pomerati na bilo koju stranu bez ikakvog ograničenja.Tako otvorena krila se preklapaju pa ne zauzimaju nikakav prostor. Aluminijumske klizne sisteme predlažemo kao prozor (ili klizna vrata) na mestima gde nije potrebno idealno zaptivanje , zbog zaptivanja pomoću četkica umesto EPDM-gume , što može da dovede do pojave kondenzacije na profilu ili staklu.
Od klasičnih profila uz pomoć specijalnog okova može se napraviti otklopno – uskočno klizni sistem ili takozvani kombi sistem. Krilo koje kliza ima mogućnost i da se stavi u kip položaj, preporučuju se za manje otvore, kao npr. kod balkonskih vrata. Klizno krilo jednostavno se otklapa te po vođici kliže na stranu.Zbog lakoće korišćenja i maksimalnog iskorišćenja prostorija bilo da je u zatvorenom ili otvorenom polozaju ovaj sistem je nasao veliku primenu kada je u pitanju opramanje modernih stanbenih jedinica.Sistem funkcioniše tako sto prilikom otvaranja krilo blago izlazi iz ravni i veoma lako otklizava u stranu.
Pored ovakvog postoji mogucnost i KIP otvaranja.Takodje postoji mogucnost polu-automatskog i automatskog otvaranja Nova generacija okova za kombi sistem koju je razvila firma G-U gde su otklonjene sve poteškoće u radu uskočnog kliznog sistema nazvan je Paralelno – Klizni sistem. Zahvaljujući inovativnoj kombinaciji novorazvijenih pokretnih elemenata sa točkićima opremljenim kugličnim ležajem, koji se pozicioniraju gore na krilu i isprobanim kvalitetnim paralelno klizno otklopnim pokretnim elementima na vodilici, koji se postavljaju dole na krilu, klizna krila nežno i precizno klize u otvoreni ili zatvoreni položaj.U ovom sistemu nije moguće raditi kip položaj. Sa ovim okovima je moguće izraditi elemente mase krila do 200 kg i širine krila do 2000 mm.